آرتین کوچولوآرتین کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 19 روز سن داره

بهونه نفس كشيدن

خوراکی های موردعلاقه من

1392/1/23 11:34
نویسنده : آرتین کوچولو
4,347 بازدید
اشتراک گذاری

باسلام اول ازدوستای گلم که توپست قبلی برام نظردادن ولی به علت اختلال توسایت نظرشون نمایش داده نشد معذرت می خوام . عزیزان:

سارامامان درسا- مامان یلدا وسروش-آرشین- آناهیتامامان آرمیتا- مهسا- مامان سمی- آرش-مریم مامان آروین- مجید- صبا- مهدخت مامان بردیا- الهه مامان آرتین- دودانشجو- ناهید(همتونو دوست داریم وممنون به خاطر لطفتون به ما)

 می خوام ارعلاقم به خوردنیها وخوراکیا براتون بنویسم وهمچنین برای خودم تاوقتی بزرگ شدم بدونم چقدرخوش خوراک وشکمو بودم. 


مامانی چون شاغل بودبرای اینکه منو به غذای کمکی عادت بده  از4ماهگی غذای کمکی منو شروع کرد که شامل موارد زیربود:

1-فرنی که  هرروزخودمامان درست می کرد

2-انواع سوپ که  مامان  همیشه ازموادتازه برای پختش استفا ده می کرد

3-سرلاک برنج وگندم آماده

کم کم به اینها 

4- شیربرنج  و حلیم اضافه شد. 


از 9ماهگی طالب غذای بزرگتراشدم ودیگه غذاهای  خودمو تحویل نمی گرفتم.

انواع غذاهایی که من تا  1 سالگی خوردم والانم ادامه داره:

1-چلو وانواع خورشت                                                         2-انواع پلو

 

3-آبگوشت،عدسی،لوبیا وانواع آش وسوپ                           5-کله پاچه

 

6- انواع جوجه  وانواع کباب،جیگر                                      7-ماهی ومیگو

 

8-انواع خوراک مرغ                                                        9-ماکارانی ومشتقات اون

10-سیب زمینی سرخ کرده وآب پز                                  11-کتلت،کوکوو شامی و...

 

نکته مهم:اکثرغذاهارودوست دارم باماست ترکیب کنم ویک معجون رنگارنگ  ونرم بسازم ونوش جون کنم. ومهتره ازهمه دوست دارم به اتفاق بقیه غذا بخورم برای همین دیگه خانواده من نمی تونن رومیزغدا بخورن ،توصندلیم زیاد راحت نیستم،برای همین مامان وبابا یک زیراندازبزرگ زیرپام می ندازن ومنم کنارسفره می شینم وبه شیوه عکس بالا غذا می خورم.

 قابل توجه بگم من از10 ماهگی اعلام استقلال کردم وخودم قاشق وچنگالمو دست گرفتم  والان که یک سالمه تقریبا خوب  باقاشق غذامی خورم از 2 قاشق یکیشو می خورم یکیشو می ریزم.که بایک محاسبه ساده نتیجه می گیریم نصف غذارو تناول می کنم.

نوشیدنیهای مورد علاقه من:

1-شیر که عاشقشم  وباترکیباتی مثل موز،خرماوانواع مغزها  به صورت میکس میل می کنم

  2- دوغ که دیونشم و مامان وبابا ازبس دوست دارم توشیشه بهم می دن

3-انواع آب میوه،آب(سیب،پرتقال،نارنگی،لیموشیرین،انار-هویج-آناناس و...)

4-آب ، به این مدل که دوست دارم تنهایی لیوانو دست بگیرم وازاون آب بخورم و معمولا می ریزم رولباسم ودادمامان بلندمی شه. البته الان بهترشدم وراحت تر می خورم.

5- چایی                                        و                                6- نوشابه  

که این دوقلم آخرو بابا دورازچشم مامان بهم می دهچشمک

انواع میوه ها:

1-خیارکه خیلی خیلی دوست دارم اونم با پوست

2-سیب زرد وقرمز

3-کیوی                                                                        4- موز

5-پرتقال-نارنگی-لیموشیرین                                            6-انار

انواع تنقلات:

1-پسته        2-تخمه          3-پفک                      4-لواشک

دسر:

1-بستنی همه مدل وهمه رنگ                                 2-انواع دنت باطعمهای متفاوت

3-کیک میوه ای وخامه ای

صبحانه:

1-نان وپنیر به خصوص با نون بربری گرم وتازه                                    2-کره وسرشیربامربا

3- تخم مرغ آب پزونیمرو

میان وعده ها مورد علاقم معمولا:

بیسکویت مادر-  ویفرباطعمهای گوناگون-   بیسکویت کرم دار-    بیسکویت ساقه طلایی

،کیک یزدی-   نون شیرمال و انواع کیکای آماده و...

سبزیجات دوست داشتنی من:

کاهو وکرفس آبدار

آب بهترین نوشیدنی اونم سرد وخنکش چه حالی می ده نیشخند


(البته اینا تا پایان اسفندبودوالان که عاشق میوه های نوبرانه بهاریم وکلی غذای جدید که توپستای بعد عکساشو می ذارم)

عکسای یک سری از موارد بالارو توادامه مطلب می ذارم لطفا ببینید

 ادامه مطلب:

اولا یک خواهش ازمامانای مهربون دارم.ماکوچولوها بهتره غذامون توظرفای رویی ومسی پخته بشه تا به این طریق این مواد مینرال  ولازم بری رشد از این ظرفها به بدنمون برسه ورشدمون بهتروکامل تر کنه.

مواد لازم جهت پخت  یک نوع ازسوپای خوشمزه من

سوپم در حال پخت درظرف رویی(خدایی سوپای مامانی حرف نداره وکوچیک وبزرگ عاشقشن)

فرنی خوشمزه

آش وعدسی گرم

 گوشت کباب شده

 آبگوشت تازه ولذیذ 

ماکارانی میکس شده وماست 

ماهی آخ جون عاشقشم قلب

سیب زمینی سرخ شده وگاهی یکم فست فود 

 نیمرو خوش طعم

کباب کوبیده که ببینمش از خود بیخود می شم هیپنوتیزم

 

میوه ها وآب میوه های دوست داشتنی من :

 

 

 

درحال نوشیدن آب انارتازه 

خیار که عاشق خوردن اون همراه باپوستشم 

و خام خواریای من شامل:

گوشت خام(وقتی کمک باباخوردمی کنم چندتاشم دهن می ذارم وگازمی زنم)

ماهی تازه 

سبزیجات موردعلاقم:

کاهو وکرفس که حتما بانظارت مامان وبابا بهم داده می شه تا توگلوم گیرنکنه


دسرهای من مثل:

انواع دنت 

 

ودر نهایت معجونای ساخت خودم :مثل خیار-بستنی

رفته بودیم بستنی بخوریم که کناره بستنی فروشی یک سوپرمیوه بود ومن تاخیاردیدم شروع کردم به داد وفریاد وجیغ واشاره به سمت اونا خلاصه مامان مجبورشدبره یک کیلو خیاربخره وبشوره وبرام بیاره.منم می زدم تو بستنی ومی خوردم جای شما خالی عجب ترکیبی بودخیار- بستنی 

شایان توجه که جدیداعاشق غذاخوردن باقاشق وچنگال بزرگترام.ووقتی غدا میخورم تاشعاع 1متری اطرافم دیدن داره واوضاع خودم دیدنی تر به طوری که داداشی حاظرنیست کنارم بشینه .بعضی وقتا بعدغذا مامان یابابامجبورمی شن منو حموم بدن، ولی معتقدن بایداین مرحله طی بشه تا من درست غذا خوردنو به صورت مستقل یادبگیرم.بابت صبر وحوصلتون ونگرش مثبتتون ممنون بابا ومامان مهربون.ماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (39)

ناهید
22 فروردین 92 11:30
ای جانم قربون پسر شکموووووووووووو
خب پسرمون باید غذا بخوره تا بزرگو خوش تیپو دختر کش بشه دیگه


خاله ازالان دخترا صف کشیدن ولی من توجه نمی کنم.
مامان رهام
22 فروردین 92 12:42
سلام دوست خوبم.....سال جدید و بهتون با تاخیر تبریک میگم..با بهترین آرزوها..مونا و رهام


تشکرموناجون.رهام آقا روببوس.شادوخرم باشید
رها مامان راستین
22 فروردین 92 13:29
ای جونم نی نی خوشگل خوبه که همه چی میخوری شکمو شدی عزیزم


کجاش دیدی خاله بزاراز خوراکیای اول بهارتوپستای بعدی تعریف کنم اونوقت کلی از خوش خوریم تعجب می کنید.بوس واسه راستین جونم
صبا
22 فروردین 92 21:48
الهی فدای خوراکیای مورد علاقت بشم ....با خودت که خوراکی ای
عزیزم ارتین جونم زیاد پفک و لواشک نخوریا ....

صبا جونم مرسی ولی دوست دارم چیکارکنم.می تونم ازشون بگذرم
بهار
23 فروردین 92 10:52
من فدای تو خوش خوراک بشم.پگاه جون اینجوری خوش غذاست نعمته.چه خوش سلیقه ای منم به هوس انداختی.دوغ ولواشک وپفک پایه پایم.ای جان
مامان وبابا خوش سلیقه ومهربون دستتون دردنکنه که این همه بهش رسیدگی می کنید.بابایی نوشابه وچایی نه نه نه.دوستون دارم وعکسا فوق العاده بود


بهارجون خداروشکرمنم بابت این راحتم.ولی امان ازمدل خوردنش
مامان یلدا و سروش
23 فروردین 92 17:30
نوش جونت عزیزم. مرسی مامانی گل با این همه زحمت کشیدنت برای این قند عسل.


تشکردوست عزیزومهربون.فرشته های نازتوببوس
عشق نی نی
23 فروردین 92 17:47
سلام به مامان پگاه وآرتین قندعسل بامزه.خیلی دلبری همه جوره وهمه رقم .کلی بامدل خوردنت حال کردم.عزیزم چه چیزایی دوست داره ومی خوره کرفس،دوغ و...
عاشق خام خواریت شدم وکلی خندیدم.
یک کلام عاشقتم باتمام وجود.

مامان وبابامهربون بابت دیدگاهتون بهتون آفرین می گم.دوستون داریم


تشکر دوست خوبم.ماهم دوستون داریم
مامان پینار
23 فروردین 92 19:05
نوش جونت . آفرین که همه چی میخوری و مامانی رو اذیت نمیکنی.


مرسی خاله عزیزم.
مامان بردیا
24 فروردین 92 9:56
نوش جونت باشه عزیزم.گوارای وجود نازنینت


ممنون خاله خوب وعزیز.دوستمو ببوس

مریم
24 فروردین 92 10:52
اومدم یه سربه وبیلاگت بزنم که حسابی با خوردنیای موردعلاقت سوپرایز شدم.
کله پاچه،دوغ،لواشک، بستنی و.. .ای خدا،عاشقتم.
عکس خوردنت وریخت وپاشتم محشره، دل بره
پگاه وهادی جون خیلی تحویلش می گیرید.منو به فرزندی قبول نمی کنید.
وروجک پادشاهم این همه تحویل نمی گیرن .پگاه جون خداروشکرکه همه چی دوست داره وبدغذانیست

مریم جون اگه قول بدی توپرستاری آرتین کمکم کنی به فرزندی قبولت می کنیم.خداروشکرباهاش مشکلی ندارم وازش راضیم.دیشب بش شربت به لیمودادم که همشو خورد
زری مامان مهدیار
24 فروردین 92 11:34
نوش جون
ایشالا که همیشه سالم باشه گل پسرمون


تشکرمهربون
بابا هادي
24 فروردین 92 12:54
عاشقتم شكمو نوشابه و چايي ممنوع


ای بابای ناقلا.عاشقتم
سارا (مامان درسا)
24 فروردین 92 13:39
فدای سرت مامانی که حذف شده
مهم خودتو گل پسملی هستین که گلین و مهربون
ببوس این خوش اشتهای خوش تیپ رو


تشکردوست عزیزم.شما هم عسلوببوس
مهدی
24 فروردین 92 20:01
سلام
اگه دوست داشتی میتونی بیای کارایی که با چوب انجام دادمو ببینی
مرسی


چشم مهدی جون حتما میام ومی بینم
مامان محمدماهان
25 فروردین 92 3:28
قربونت برم خاله جون که دیگه ماشالا مرد شدی و خودت غذاتو میخوری


خاله محمدطاها مثل من این مدلی می خوره؟ببوسش
مرجان مامان آران
25 فروردین 92 12:34
عزيزمممممممممممممممم نوش جون قربونت برممممممممممممممممممم
دوستون داريم مهربونمممممممممممممممممم
راستي با عكساي تولد اپ كرديممممممم

ممنون.حتما سرمی زنم.
زهره مامان آریان
25 فروردین 92 14:47
شرمنده عزیزم.همین الان لینکتون کردم.آرتین گلم رو ببوسید.


حواهش می کنم.ببوس پسرگلیو
مامان آینده
25 فروردین 92 16:03
منم دلم آرتین می خواد اونم بدجوری.
کارات منو دیونه می کنه عاشقتم .عکساتو روزی چندبارمی بینم .اوناییم که خواسته بودم ومامان پگاه زحمت کشیده و ایمیل کرده پرینت گرفتم وقاب کردم وبه درودیوار خونه زدم، هرکه می یاد می گه این عروسک کیه می گم دوست پسر وبلاگی منه..
معجون خیا-ربستنی حرف نداشت مبتکر،خلاق



ممنون خاله جون که این همه دوستم داری.بوسسسسسسسسسسس
دایی
25 فروردین 92 16:09
خوردنی خوش خوراک.امان ازکارات ودلبریات.محشری یک دونه ای.تکی
جوجه خوردنت چه حرفه ای یه.خوشم اومد.دوست دارم ومی بوسمت


من دوستون دارم
مرجان مامان آران
25 فروردین 92 19:07
گذاشتم خصوصي عزيزمممممم


تشکرمهربون
مامان محمدماهان
26 فروردین 92 7:31
خاله جونی
نه بابا,جدیدا سر غذا خوردن خیلی باهاش سرو کله میزنم.خدا رو شکر کن.مرسی از لطفت.


عزیزم.ایشالا درست می شه باهاش تمرین کن وآزادش بذار
سحر
26 فروردین 92 8:25
سلوووووووووووووم بر مادر شوفر گرامی هههه خوبین شماممنون که اینقد به شوفر من میرسینادمای بی لیاقت که اسمشون روشونهبرن به درکاین فیلما تو بعضی سایتا میشه کپی کرد
رهگذر
26 فروردین 92 9:36
کوچولو خوش خوراک دیده بودیم اما خام خوارش نوبره.به به .
یک معجونی بزن ماهم می شیم مشتری همیشگیت خوش سلیقه.مامانی ببوسش


خوب خام خوارییم تودنیا طرفدارای خودشو داره.
زهرا مامان عسل
26 فروردین 92 9:46
قربون این پسر برم که سرصبح آدموحال میاره.
نگاه چه جوری آب می خوره.نوش جونت
پگاه عزیز منم ازدستپخت خوشمزت می خوام. تا یک سالگی این برنامه غذایی وای بعدش چی می شه.حسابی دیدن داره وخوردن.
پگاه جون وبابایی مهربون بابت این همه وقتی که براش می ذارید واقعا دستتون دردنکنه .ببوس عشقمو


عزیزم امیدوارم همین جوری تاآخرش خوش اشتها وخوش خوراک باشه.منم درخدمتم هرجی دوست داری بگو .عسلو ببوس
مامان ظریفه
26 فروردین 92 12:11
نوش جونت عزیزکم آفرین به این پسر خوشگل و خوش خوراک همه چی تموم. آرتین جونم تو کیس هایی که صف کشیدن آیلین منم بزار هم اسماتون بهم میاد هم عین خودت شکمو و تپلیه
خاله عفت
26 فروردین 92 12:50
نوش جانت آرتین جان
ولی خاااااااااااام نخور خاله
آرتین جون من عاشق آب انارم منم دلم خواست خیلی باحاله مگه نه


خاله جون پس بزن بریم آب انارمحمد.
آتنا مامان روشا یدونه
26 فروردین 92 13:44
www.babycenter.com
جوجو
27 فروردین 92 0:49
می خوام بچلونمش این شمکمو.بابت کله پاچه خوردنت کلی خندیدم.منم طرفدارسرسختشم.یک روزباهم قرارمی ذاریم ومی ریم.مامانم عاشق عکس غذا خوردنت شده.جیگری که همه خاطرخواهتن.


کی من خیلی هوس کردم دوست جونم
الی مامی آراد
27 فروردین 92 1:10
به به آرتین جونم عزیزم آفرین که همه چیز میخوری و مامان جون رو اذیت نمیکنی
تنها
27 فروردین 92 1:24
عزیزم توتنهایی خودم درحال جستجو تواینترنت بودم که وبلاگتو پیداکردم.
با بودن تودیگه تنهانیستم.بادیدن عکسای یک فرشته کوچولو آدم پی می بره خدای ما چه نقاش ماهریه که همچین صورت زیباییو ترسیم کرده.
مامان مهربونش خدا براتون نگه داره.


ممنون دوست خوبم باوجود دوست مهربوی چون خدا هیچکدوم ازما تنها نیست.دوست دارم دفعه بعد اگه اومدی با اسم دیگه ببینمت .
نسیم-مامان آرتین
27 فروردین 92 9:19
وای پگاه جون من همیشه میگم اگه قرار باشه بچه دوم بیارم حتما روش غذایی شما رو انتخاب میکنم آرتین منم خیلی خوش خوراک بود اما هی گفتن اینو نده ضرر داره اون براش خوب نیست خلاصه بچم بد غذا شد حسابی الانم چیزی نمیخوره حتما تو بچه دوم اول با شما مشورت میکنم بعد با دکتر و.....
کلا عاشقتونم
راستی منم غذاهای ارتین تو مس میپزم تا کمبودی نداشته باشه


عزیزم من اولش یکم محتاط پیش اومدم چو آرتین الرژی داشت بعد کم کم به انواع غذاها ازمقدارکم عادتش دادم.آفرین دوست خوبم بهترین ظوف برای تبخ غذا بچه ها رویی ومس هستش

متین من
27 فروردین 92 18:59
مامان آرتین جان چه کارخوبی کردی که ارتین به هرغذای عادت دادی متاسفانه متین من فقط غذای میکس میخوره فرنی وحریره وسرلاک وکستر همین من که کلافه شدم هر روز باید واسش غذا درست کنم ومیکس کنم الان یک سال و4 ماهشه وغذای خانواده رو نمیخوره افرین به ارتین جونم


عزیزم کم کم عادتش بده.بذاربریزه ولی کم کم عادت می کنه.اینجوری خودتم راحت تری
متین من
27 فروردین 92 19:00
راستی صندلی غذات هم مثل سرویس متینه بابا تفاهم


ای جان نکنه ما دوتا یکی هستیم متین جون
ღ باران ღ
29 فروردین 92 0:43
ای جانم...ماشالله..پگاه واقعا کرفس را دوست داره؟جانمممممممممم...کبدش همیشه سالم می مونه...خدا را شکر...


آره واقعا دوست داره وآبشو می خوره
ღ باران ღ
29 فروردین 92 0:43
ادم خنده اش میگیره...ماشالله ..جانم.
ღ باران ღ
29 فروردین 92 0:46
چه ذوقی برای کباب کرده..جانممممممممم..ماشاالله
مهسا مامان کیارش
30 فروردین 92 16:13
عاشقتم شکمو نوش جونت بخور تا بزرگ و نیرومند بشی و مثل مامان و باباجونت ورزشکارقوی


حتما خاله
مامان سمی
31 فروردین 92 15:37
چه پست جالبی.احسن به این پسر خوب و نازنازی که حسابی خوش غذاست.چشم نخوری عزیزم
دست مامانی درد نکنه که اینقدر برات زحمت میکشه با وجود اینکه شاغلهآرتین جونی قدر مامان مهربونتو حسابی بدون


چشم خاله می بوسمت ودوست دارم
نگین
9 خرداد 92 14:04
چه پسر خوشگل خوبی


مرسی