آرتین کوچولوآرتین کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 27 روز سن داره

بهونه نفس كشيدن

مادر

1391/2/21 6:02
نویسنده : آرتین کوچولو
2,693 بازدید
اشتراک گذاری

 کارت پستال مخصوص تبریک روز مادر / www.irannaz.com

         شعراز ایرج میرزا                                         

گویند مرا چو زاد مادر                                                

پستان به دهن گرفتن آموخت                                                 

گویند که می نمود هر شب              

تا وقت سحر نظاره من

می خواست که شوکت و بزرگی

پیدا شود از ستاره من

می کرد به وقت بی قراری

با بوسه گرم چاره من

تا خواب به دیده ام نشیند

شبها بر گاهواره من

بیدار نشست و خفتن آموخت

او داشت نهان به سینه خود

تنها به جهان دلی که آزرد

خود راحت خویشتن فدا کرد

در راحت من بسی جفا برد

یک شب به نوازشم در آغوش

تا شهر غریب قصه ها برد

یک روز به راه زندگانی

دستم بگرفت و پا به پا برد

تا شیوه راه رفتن آموخت

در خلوت شام تیره من

او بود و فروغ آشیانم

می داد ز شیر و شیره جان

قوت من و قوت روانم

می ریخت سرشک غم ز دیده

چون آب بر آتش روانم

تا باز کنم حکایت دل

یک حرف و دو حرف بر زبانم

 الفاظ نهاد و گفتن آموخت

در پهنه آسمان هستی

او بود یگانه کوکب من

لالایی و شور و نغمه هایش

بودند حکایت شب من

آغوش محبتش بنا کرد

در عالم عشق مکتب من

با مهر و نوازش و تبسم

لبخند نهاد بر لب من

بر غنچه گل شکفتن آموخت

این عکس ظریف روی دیوار

تصویر شباب و مستی اوست

وان چوب قشنگ گاهواره

 امروز عصای دستی اوست

از خویش به دیگران رسیدن

کاری ز خداپرستی اوست

شد پیر و مرا نمود برنا

پس هستی من ز هستی اوست

تا هستم و هست دارمش دوست

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

بابابزرگ
24 اردیبهشت 91 12:14
سلام به مادراني كه هستند وبه فرزنداني كه به آنها افتخار مي كنند ودستشان دارد من بااجازه از شاعر عزيز زنده ياد ايرج ميرزا دست درمصرع بيت آخر مي برم ودرود مي فرستم به مادرها ومادر بزرگهايي كه جسم به خاك سپرده وليكن روح پاكشان پيوسته دعاگوي فرزندان خود مي باشد.
تا هستم و نيست هم دارمش دوست.
پيوسته مادر بمانيد چون اويك فرشته است وفرشته هاهميشه مهربون هستند.
سلام بابابزرگ.خدا روح مادرتون رو قرین رحمت کنه.بله مادر ملکه همیشه جاوید هستی چه باشه، چه نباشه.باتون موافقم.منم برای شادی روحش یک فتحه نثارمی کنم.