آرتین کوچولوآرتین کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 6 روز سن داره

بهونه نفس كشيدن

جاده چالوس(امام زاده ابراهیم)

1393/7/19 14:44
نویسنده : آرتین کوچولو
2,620 بازدید
اشتراک گذاری

شرح ماجراتوادامه مطلب

ساعت 6صبح چندوقت پیش خونه روترک کردیم وهمراه دوستای خوبمون عازم امام زاده ابراهیم شدیم.هواابری وخنک بود وسوزسرما کاملااحساس می شد ولی ازاون جایی ک من میونه ایی بالباس گرم ندارم ترجیح دادم تیپ تابستونی داشته باشم ومقاومت می کردم.

 

درخال خوردن سیب زمینی آب پزداغ درکناررود آب

رودخونه زیبای تومسیر که صدای دلنشینش گوشو نوازش می کرد

بعدازصرف صبحانه به سمت قله حرکت کردیم

تومسیریک گردوازدرخت چیدم وتااون بالا دستم بود وباش بازی می کردم

هرجاخسته می شدم بابا گلی منو بغل می کردوبه راهمون ادامه می دادیم

بالاخره بعد از1ساعت کوه پیمایی به آستان مقدس امام زاده رسیدیم

 اولین زائرابودیم وجزء خادم حرم هیچکس اونجا نبود

همراه باخادم امام زاده یک عکس یادگاری گرفتم وحسابی باهم دوست شدیم

بازیم گرفته بود ورفتم رومنبرنشستم وکلی ذوق  کردمخندونک

تومحوطه امام زاده همش ورجه ورجه می کردم وازاین وربه اونورمی دویدم

من ومامانی اون بالا بالاها

 

بعداززیارت وخوردن چای داغ وکیک به گشت وگذارتوطبیعت اطراف پرداختیم

مناظرزیبایی بود وشکوه خاصی داشت

عاشق کوه وکوهنوردیممحبت

بعد اززیارت وگشت وگذارآروم آروم پایین اومدیم وبرای صرف نهاربه کناررودخونه حرکت کردیم

اینقدربازی وکوهنوردی کرده بودم که ازشدت خستگی خوابم بردخواب

بعدازیک ساعتی استراحت ازخواب بیدارشدم ویکهودیدم یک جای دیگمتعجب

اینجاکجاست دیگهتعجب

بعدازبیدارشدن حسابی گشنه شده بودم وبابا گلی برام جوجمو آماده کرد

البته روی منقل وبارعایت اصول زیست محیطی

بادیدن رودخونه درکنارمون کلی ذوق کردم ودوباره شروع کردم به پرتاب سنگ توآبخندونک

بعضی وقتا عشقم به مامان گل می کنه وحسابی می چلونمش

 

طرفای غروبم راهی پیست مسابقه اسکی روی چمن شدیم

بطری آب وآورده بودم ومی گفتم بابا دستاموبشورکثیف شده خاکی شدهغمگین

پیست بین المللی چمن که مابین ویلاسازیهای قانونی وغیرقانونی گم شده بود

خیلی خیلی زیبا بود

بالاخره گردش یک روزه ما به پایان رسید وبا یک دنیا انرژی به خونه برگشتیم

 

یک چند خطی ازدرد دلای مامانی:

دوستای خوب ومهربونم متاسفانه تواین تفریحات نظاره گر صحنه هایی هستیم که جا ی تاسف و سوال داره

بعضیا برای روشن کردن آتیش شاخه درختاروخیلی راحت جدامی کنن وبه همین راحتی حق حیاتو ازگیاهان سلب می کنن

آشغالا وپسمانداشونوتوطبیعت ورودها رها می کنن به خصوص دسته تجزیه ناپذیرشووبه حقوق همه بی احترامی

 

بین این دسته افرادبعضیا انتقادپذیرن وبعضیا جبهه گیری می کننٰ ،بیایید تصمیم بگیریم به کسانی که به محیط زیست بی احترامی می کنن واکنش نشون بدیم وازشون بخوایم تورفتارشون تجدید نظر کنن شایدگروهی نسبت به رفتارماشاکی بشن ولی ارزششوداره حتی اگه بتونیم یک نفروباخودمون همراه وهمسو کنیم.

 

 اگه واقع بین باشیم می بینیم اگه همه ما نسبت به محیط اطرافمون بی مسولیت باشیم آیا فرداجایی برای تفریح وزندگی باقی می مونه؟آیاطبیعتی باقی می مونه تاچندساعتی به دامنش پناه بیاریم وخودمونوازفشار واسترس شهرنشینی تخلیه کنیم؟آیارودخانه پاک وزلال وعاری ازآلودگی درجریان می مونه تا آرتینهای من وشما باپرتاب سنگ ریزه دنیای شیرین کودکیشونو شیرین ترکنن؟

پسندها (6)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (19)

محبوبه مامان الینا
20 مهر 93 11:27
آفرین به مامان و پسر و باباجونی ِ کوهنورد و طبیعت گرد با جملات آخر کاملا موافقم و دیدن صحنه های پر از آشغال در طبیعت خیلی آزارم میده
آرتین کوچولو
پاسخ
تشکردوستم.متاسفانه توجامعه مااین مساله واقعیت داره وهمه رقم طیفو ازپولدار وفقیر،تحصیل کرده وبی سواد،زن ومرد و...دربرمی گیره امیدوارم با همت هم بتونیم فرهنگ سازی واشاعه بدیم
سپیده مامان درسا
21 مهر 93 0:22
ای جونم همیشه به تفریح و سفر باشین انشالله چه عکسهای خوشگلی ... مثل همیشه مامانی ناز و گل پسرمون گل کاشتن با عکسهاشون
آرتین کوچولو
پاسخ
فدای توسپیده مهربون ودرسا عزیزم.
مامان نرگس جون(مریم)
21 مهر 93 10:30
خیلی زیبا بودن عکسا... پگاه جون آرتینمو بوس بوس کن
آرتین کوچولو
پاسخ
چشم عزیزم.منم شمارومی بوسم
سجاد
21 مهر 93 12:55
سلام کوچولوی عزیزم . عیدت مبارک . به مناسبت عید بزرگ غدیر واسه شما یه عیدی ناقابل در نظر گرفتم . اگه خوشت اومد عیدی خودتو بزار تو وبلاگت . مرسی
آرتین کوچولو
پاسخ
ممنون عزیزم .عیدشماهم مبارک. خیلی خیلی زیبابود زحمت کشیدی.بچه هاروببوس
زهرامامان عسل
21 مهر 93 15:22
فدای توکوهنورد واین مامان وبابای سحرخیز وورزشکارت پگاه جون خدا پدرتوو نگه داره ماشالا به این همه انرژی وعشق به نوه هاش عکساتونم عالی به خصوص اونجاکه آرتین مامانشو می چلونه محشره. خوشتیپ خانم خیلی وقت بودازخودت عکس نذاشته بودی چه کارخوبی کردی . آرتینو ببوس
آرتین کوچولو
پاسخ
تشکرخانم دکتر.خدایی بابام عاشق نوه هاشه وبچه ها هم عاشق اون.منم دختربابامم دیگه .سحرخیز وکوهنورد نباشم نمی شه که؟؟ عسل خانم وآقای دکترم سلا م برسون
مامان آرتین
22 مهر 93 9:16
وای چه جاهای قشنگی رفتین. خوش به حالتون. جای ما رو هم خالی کنید
آرتین کوچولو
پاسخ
ماهمیشه وهمه جابیاددوستانمون هستیم
مامان کیان
22 مهر 93 10:30
سلام عزیزم چه جاهای قشنگی میرین خانومی ....و چه پیام های آموزنده ای واقعا ...من خودمم جز کسانی هستم که به ریختن آشغال واکنش نشون میدم ...دیدن این مناظر واقعا آدمو ناراحت میکنه ...ممنون از پیام آموزنده ات .آرتین نازم رو ببوس
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی عزیزم.ممنون بابت تذکرات شما خدایی اگه هممون همت کنیم می تونیم فرهنگ احترام به محیط زیستو خیلی سریع اشاعه بدیم.کیانو ببوس
مامان سمانه
23 مهر 93 17:34
عیدتون مباااااااااااارک پگاه جون پسر چشممممممممممم بادومیتو ببوس
آرتین کوچولو
پاسخ
ممنون گلم چشم
بهار
24 مهر 93 12:33
همیشه به تفریح وگردش.چه مناظر قشنگی. چه مامان وپسری.ای جان بااون بوسه گرمش.دلم آب شد ماشالا مامانی که روز به روزپرانرِی ترونازترازدیروزه
آرتین کوچولو
پاسخ
فدای توبهار خوبم.خدایی بوسه هاش شارِژم می کنه.
مامان سمانه
25 مهر 93 1:27
آفرین به اینده نگری تون واقعا از پست های که میذاری لذت میبرم
آرتین کوچولو
پاسخ
خواهش می کنم فداون بشم
جیران بخشنده
25 مهر 93 19:08
سلااام وااای که چه قدر دلم براتون تنگ شده بود آرتین قشنگ من چه قدر بزرگ تر و آقا تر شدی خیییلی زیاد دوستون دارم
آرتین کوچولو
پاسخ
ماهم دوست داریم جیران مهربون
مامان آرتین
25 مهر 93 20:53
هزار آفرین به آرتین سحرخیز و کوهنوردپکاه جون خصوصی
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی خاله خوبم.چشم عزیزم چک می کنم
سحر
26 مهر 93 10:20
سلوم علیکوم به به پسر گلی ماشاالله بزرگ شده مردی شهد برا خودشایشاالله همیشه به سفر وشاد باشین
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی سحرجونم.همیشه شاد باشییییییییی
مامان منتظر
26 مهر 93 20:37
پگاه جون من بادیدن آرتین ازخود بی خود می شم.فدای پسر ورزشکاروسحرخیز وخوشگلت بشم.چه قیافه بامزه ایی داره وقتی ازخواب بیدارشده ماشالا خودتونم خیلی نازید وخوش تیپ وخوش سلیقه.دوست ورزشکارم همیشه خوش وتندرست باشید
آرتین کوچولو
پاسخ
نظرلطفتونه .امیدوارم یک کوچولو شیطون نصیبت بشههههههههههه
asal
27 مهر 93 20:51
artin kojayiiiii?baz dir mikoniyaaaaaaaaaaaaaa
آرتین کوچولو
پاسخ
سلام تقصیرمامان پگاست خیلی بی خیال وبلاگم شده همش تو فیس بوک ووایبر و...جاهاست
عشق مشکی یواش
28 مهر 93 7:41
سلام بر آرتین جون و مامان مهربونش ببخشید خیلی وقت بود بهتون سر نزده بودم دلم براتون تنگ شده بود آخه دیگه زیاد نمیتونم بشینم پای اینترنت امیدوارم هرجا هستین شاد باشین آرتین جون هم از طرف من ببوس دوست دار همیشگی شما زری
آرتین کوچولو
پاسخ
سلام زری جونم.خوبی خوش اومدی.همیشه سبزباشی
بانو
28 مهر 93 17:11
سلام مدل لباس پاییزی بارداری را در بانو ببینید www.banoo.ir/post/1136 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
عشق مشکی یواش
29 مهر 93 6:29
سلام هر روز که بتونم بهتون سر میزنم تا مطالب قشنگتون رو بخونم و عکسهای جدید آرتین جون رو ببینم با آرزوی روزهای شادتر برای آرتین جون و مامان مهربونش
آرتین کوچولو
پاسخ
قربونت برم
ناهید
29 مهر 93 16:46
سلام پگاه جون خوبین ؟ همیشه به گشت و مسافرت و شادی . زیارتتونم قبول . اون آرتین خان خوشگلو از طرف من حسابی ماچ کن . بوووووووووس واسه هردوتون . همیشه شاد باشین . بوس
آرتین کوچولو
پاسخ
فدای تو خوبم