آرتین کوچولوآرتین کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

بهونه نفس كشيدن

فصلی دیگر

1393/7/12 10:11
نویسنده : آرتین کوچولو
1,395 بازدید
اشتراک گذاری

روزبه روزمن بزرگترمی شم وفصل تازه ای اززندگیم ورق می خوره.

ماجرای اول: مربوط می شه به خداحافظی من باپوشک.

مامان تصمیم گرفت ازپوشک گرفتن منو موکول کنه به بعدازمسافرت واواخرشهریور.برای همین بامدیر ومربی مهدم مفصل صحبت کردن وهمگی بایک برنامه منظم وهمزمان عملیات پوشک گیریو در30ماهگی شروع کردن.همکاری من باتیم عالی عالی بود وازهمون روزاول کاملا دستشویمو اعلام می کردم وبدو می رفتم کنارسرویس بهداشتی وکلیدبرق ومی زدم ودرب و بازمی کردم ومی رفتم داخل.چندروزاول مامان وبابا باهام میومدن ومنو می شستن.ولی الان خودم به تنهایی می رم واگه جیش کرده باشم خودمو می شورم ولی برای شماره 2 مامان یابابا روصدا میکنم.

وقتی مامان می خوادعکس بگیره خجالت می کشم خجالت

یا چشمامو می بندم

یا دستمو می ذارم روجیشگام

وای ازدست مامان

مامان من خجالت می کشمخجالت .شما هم چپ وراست عکس بگیرعصبانی

برودیگه، بزارراحت باشم.اینجاهم آسایش نداریمخندونک

ازخجالت می زنم زیرخنده ودیگه خندم بندنمی یادقه قههحالابخندوکی نخند

می خوای عکساروبذاری تووبم ه هه هخندونک

خداروشکرالان همکاری لازم و با مربی مهد ومامان وبابا دارم وبجزیکبارکاملا خودمو کنترل کردم.

البته بزرگترا مساله روتایک مدت مرتب یادآورمی شدن ومی گفتن آرتین دستشویی داری بگو باشه

 

ماجرای دوم: مربوط می شه به مسواک زدنم که حسابی بش عادت کردم وانجامش می دم

مسواک زدنو ازخیلی وقت پیش شروع کردم ولی منظم زدن واهمیت دادن به مساله تازه برام جاافتاده

اوایلش سرمسواک زدن وبازگذاشتن آب بامامان مشکل داشتم چون مامانی آخرمدیریت مصرف آب وانرژیه وحسابی بشون پایبند.همش می گفت شیروببند،آب وهدرنده،اسراف نکن و...

اینجاهم خودش شیرآب وبست ومن ناراحت شدمغمگینالبته علتش و برام توضیح داده ولی من گوش نکردمشیطان

دیدم بدون بازبودن شیرم می شه مسواک زد(مامان وبابا راست می گن)

تواین عکسا کاملا توجیه شدم ومصرف آب ومدیریت می کنم.مامان برام یک لیوان مخصوص گذاشته که موقع مسواک زدن ازآب اون استفاده کنم وشیرآب وبازنذارم

نحوه مسواک زدنومامان وباباکاملا بهم آموزش دادن وحسابی وارد شدم.بالا به پایین ،پایین به بالا

حالادیگه یادگرفتم که بایک لیوان آبم می شه به خوبی مسواک زد

(شماهم انجام بدیددوست کوچولوهای خودم)

یک صحبت ازطرف مامان

عزیزای خوبم میدونم همه شما مسول تروبادقت ترازمن هستید ولی جهت یادآوری خدمتتون عرض می کنم شما هم درهرمحفل ومحیطی موضوع وبه دیگران یادآوربشید.ممنون

بیاید با مدیریت صحیح مصرف منابع آب وانرژی ازهمین الان کودکانمون روبرای اسفاده بهینه ازاین منابع آموزش بدیم ومفهوم توسعه پایداروعملی کنیم .

شایدفردادیرباشه

آماروارقام ونمودارهاوضعیت روشنی رودرزمینه با منابع انرژی وآب برای کشورما نشون نمی ده.پس من وشما وبقیه بزرگترا باید ازمنابعی که  به امانت بدستمون سپرده شده به درستی ودرحدنیازاستفاده کنیم تابتونیم اونو برای آیندگان که همون فرزندان من وشما واین مرزو بوم ودردیدگاه کلی کل این کره خاکین حفظ کنیم.

زندگی خوب وتوام بارفاه حق اوناست این حقو ازشون نگیریم

پسندها (9)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (15)

نی نی عکس
12 مهر 93 11:42
ماشاالله چه بچه نازی از بچه ها و نی نی های خوشگل تان عکس بگیرید و برای ما ارسال کنید. ما ضمن نمایش عکس ها در سایت، به آن ها جایزه می دهیم www.niniaxs.ir/
مریم(مامان نرگس جون)
12 مهر 93 12:35
ممنون پگاه جون بابت یاداوری که کردی
آرتین کوچولو
پاسخ
خواهش می کنم دوست خوبم
سپیده مامان درسا
13 مهر 93 18:21
قربون گل پسر آقا و فهمیده بشم من
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی خاله خوبم
مامان بردیا شیطون
13 مهر 93 23:29
ای جوووووووووووووووونم ماشالا به این گل پسر ناز و اقا که همه چیش تکه افرین ... مبارک باشه ارتین جون
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی خاله خوبم.منتظرم تانوبت بردیاجونمم بشه
زهرامامان عسل
14 مهر 93 9:30
فدای توآقاپسرگل وباهوش بشم.ماشالا به تو که همه کارات 20.قربون اون خجالت کشیدنات خانم دکتر مرسی بابت مطلب قشنگت ویادآوری زیبات ومممنون که ازالان این فرهنگو به این زیبایی منتقل می کنی.عکساشم عالی بود بخصوص خنده هاش که حسابی سرحالم آورد
آرتین کوچولو
پاسخ
تشکرزهراجون لطف دارید.عسل جونم چطوره سلام به همسرتون برسونید
مامان آرتین
14 مهر 93 15:15
آفرین پسر زیبای من که صرفه جویی می کنی. آرتین هم موقع مسواک آب رو می بنده و میگه حروم میشه
آرتین کوچولو
پاسخ
فدای آرتین بشم من
بانو
14 مهر 93 17:18
سلام تدابیر پزشکی قبل از بارداری www.banoo.ir/post/1088 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
مریم
15 مهر 93 9:14
ای جان آرتین صرفه جو.آفرین پسرخوب. ازپوشک گرفتنتم مبارک
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی خاله مریم
مامان سمانه
16 مهر 93 23:53
,•’``’•,•’``’•, .’•,`’•,*,•’`,•’ `’•,,•’` هر کودک ، گلدانی ست که از زیباترین گل های معطر ، خانه ها را به نزدیکت ترین بهارها گره زده است . روز کودک مبارک . . .
مامان زهرا
17 مهر 93 0:25
عزیییییییییییییززززززززمممممممم
بهار
17 مهر 93 8:20
عزیزم مبارکه.آرتین جون چقدرقشنگ مسواک می زنی آفرین. بابت توصیه بجاتم ممنون پگاه جون.ای کاش همگی دست بدست هم بدیم وازهمین کودکی مفهوم صرفه جویی برای کوچولوها نهادینه کنیم
آرتین کوچولو
پاسخ
اگه همه همت کنیم شدنیه بهارجون. خیلی کشورهااینو ثابت کردن ..ممنون
مامان آرمیتا
17 مهر 93 11:04
چه خنده های نازی داری عزیزم
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی خاله جونم
عسل مامان علی کوچولو
17 مهر 93 22:45
سلام دوست عزیز من تا به حال خوانذه خاموش وبلاگ قشنگ پسرتون بودم امیدوارم فرزند دلبندتون همیشه در کنار شما سالم و شاد باشه وبلاگ جالبی دارید از یاد آوری شماهم ممنونم واقعا چه خوبه بچه هامون از الان صرفه جویی و دقت در نکات ریز و یاد بگیرن شاد باشید.....
آرتین کوچولو
پاسخ
خوشحال شدم ازآشناییتون.گلهای نازتو ببوس.امیدوارم هرکدوممون قدم کوچکی رودراین زمینه برداریم
حدیث
18 مهر 93 12:19
سلام پگاه جون فصل جدید ونو پسرت که میخواد به استقلال کامل برسه مبارکا باشه.منم دارم فصل جدیدی از زندگی رو میخام تجربه کنم مادر شدن رو خیلی استرس دارم به هرجا میرم برای سزارین قبول نمیکنن به در دیوار میکوبم ولی فایده ای نداره همه میگن طبیعی باید بچه بیاد به دنیا بیاد شما دکتر چیزی سراغ ندارید .من ساکن اهوازم.راستی خودت پسرای گلتو سزراین به دنیا اوردی یا طبیعی
آرتین کوچولو
پاسخ
سلام عزیزم. مادرشدنتون مبارک امیدوارم نی نی به سلامتی بدنیا بیاد. عزیزم خواهرم پزشکه ومی شناسه به پزشکای اهوازم کاملا آشناست.شمارتو بزارباهات هما هنگ می کنم. من هردوپسرمو سزارین بدنیا آوردم.اولی که سزارین باشه لاجرم بعدیا هم سزارینه. اصلا استرس نداش باش نهایت اینه طبیعی متولد می شه.به هرصورت قوی ومحکم باش وبه اومدنش فکرکن
پدر و مادر آروین کوچولو
18 مهر 93 14:14
کودکی غنچه ای از رود صداقت به صفای آب است کودکی صفحه ای از عشق و محبت به شکوه ماه است کودکی سلسله ی اشک به دنبال سرشت است کودکی لاله ی سرخ است به باغ امید عزیز دلم روزت مبارک
آرتین کوچولو
پاسخ
مرسی مهربونا روزهمه کوچولوها مبارک